CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 2, 2014

Bismillah...

Assalamualaikum w.b.t ...


     sudah lama rasanya tinggalkan zaman menulis blog ni.. sebenarnya banyak yang di tulis tetapi langsung saya tak di postkan ke blog semuanya dalam draf .. hari ni 2 may 2014 terasa diri ini terpanggil untuk mula aktif dalam dunia blog ni. InShaAllah saya akan post kan cerita-cerita yang pernah saya tulis satu persatu banyak sangat dalam draf. saya start menulis blog dari tahun 2009 lagi . lebih kurang 6 tahun juga la, macam-macam telah berubah macam-macam dugaan ALLAH berikan pada saya.. kadang-kadang ujian yang datang terasa sangat berat untuk dipikul.. sampaikan penah terasa nak hentikan saja langkah ini.. ALLAHURABBI.. tapi syukur ALHAMDULILLAH diberikan kekuatan untuk terus melangkah..

      hari ni saya nak cerita sikit tentang apa yang saya lakukan sekarang...
ok.. saya sekarang bekerja disebuah kilang di PENANG as an operator jaa.. saya bekerja satu tempat dengan mak.. ramai yang pelik kenapa kerja kilang sedangkan result SPM ok.. sebenarnya saya tunggu bulan ogos ni InShaALLAH diberikan umur yang panjang sambung belajar di INTERNATIONAL COLLEGE & UNIVERSITY.. sambil tunggu tu saya pun dapat idea nak bekerja di kilang sama dengan mak..sebenarnya cuba nak rasa kesusahan mak bersengkang mata pagi malam untuk kerja ..dah berbelas tahun pun mak kerja situ.. pada awalnya mak langsung tak setuju dengan cadangan saya tapi akhirnya saya dapat yakinkan mak yang saya boleh bekerja..

so hari rabu 16 april 2014 saya pergi interview ... guess what! masa interview tu HR (Human Resourses) Encik Firdaus tengok result SPM saya, dia terus tanya soalan bertubi-tubi ..

(DIALOG ANTARA SAYA DENGAN HR )

HR : result kamu elok kenapa tak sambung belajar?
saya: tak sambung dah kot .. *nampak tak ada kot kat belakang

HR: result kamu elok rugilah kamu tak belajar.. ataupun kamu tak dapat panggilan mana-mana?
saya: dapat .. UITM.. Universiti Tenaga Nasional.. tapi saya tolak saya tak pergi.. should be last year saya sepatutnya dah sambung tapi tu lah saya nak kerja..

HR: ruginya kamu.. kenapa kamu tak nak belajar cuba bagitau...
saya: ermmmm... sebenarnya saya ..bla..bla..bla.. *sebenarnya saya terpaksa menipu sorry sangat encik firdaus

HR : saya bukan apa.. saya penah lalui .. saya result lagi teruk... saya bermula dari sijil ja.. tapi sekarang dah sambung master.. bla..bla...bla...

macam-macam omelan yang saya terpaksa telan hari tu sebab kononnya saya dah tak nak sambung belajar.. (maaf encik firdaus bukan saya tak mau belajar tapi saya tunggu bulan ogos ni.. saya mintak kerja ni sebab saya nk merasai susah payah mak saya kerja selama ni... kalau saya cakap saya nak belajar lagi confirm saya dah kena reject awal-awal kn?..maaf sangat-sangat)

setelah kena basuh dengan HR .. saya diberi peluang untuk bekerja dengan syarat saya mahu sambung belajar.. saya pun apa lagi setuju la.. dan terus Encik Firdaus cakap boleh kerja esok...ALHAMDULILLAH bermula 17 April 2014.. dengan sahnya saya menjadi operator kilang..setiap hari ada saja menguji kesabaran saya.. hari-hari saya dapat pengajaran yang mematangkan saya..


ikuti post seterusnya untuk mengetahui kisah dan pengajaran sepanjang saya bekerja di kilang sebagai operator....
p/s : kadang-kadang bahasa saya agak kekampungan sikit tak baku.. sebab saya lemah sikit buat ayat ni.. sorry...
thanks..


love,
azirah hashim



No comments:

Post a Comment