CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 2, 2014

selamat hari lahir bapak...

Assalamualaikum wbt.. 


 tepat pada 1 Mei 1964 .. telah lahir lah seorang insan yang sangat mulia iaitu Ahmad Hashim Bin Salleh (bapak).. anak kepada Tuan Haji Salleh Dan Hajah Halijah ... anak ke 7 dri 8 adik beradik dilahirkan dan membesar di sungai kota tanjong piandang, Perak..
 Ahmad Hashim bin Salleh (bapak) telah berkahwin dengan jumiah binti zaini (mak) pada march 1989 ..dan mereka dikurniakan 4 orang cahaya mata pengarang jantung :


dalam gambar dari kiri saya,bapak,mak dan kakak sulung.. yang kedua dan ketiga tak dapat bersama..

sulung : hindon binti ahmad hashim
kedua: siti maisarah binti ahmad hashim
ketiga: qais bin ahmad hashim
bongsu: azirah binti ahmad hashim (saya)


ok .. malam tu tepat pukul 12 malam saya dah ucap selamat hari lahir.. dengan penuh syahdu memohon ampun dan maaf dari bapak.. anak bongsu lah katakan.. anak bongsu anak bapak yang manja.. kan bapak kan? .. hee.. masa salam and mintak ampun airmata serius punya laju dia keluar lagi bertambah sebak bapak  terus peluk and bapak kata " don't cry.. it's ok" .. uwaaaaa... sedih hanya Tuhan saja yang tahu bertapa banyak kesalahan yang saya pernah lakukan.. nak apa mesti bapak bagi .. tapi saya degil bapak cakap A saya cakap B .. dah menangis tu tak terkeluar pulak ayat - ayat yang panjang lebar dikarang dalam kepala sebelum ni.. so saya pun ambik phone luahkan kat facebook saja lah ...

    ni haa luahan hati seorang anak kepada bapaknya.. sambil menaip sambil menitiskan airmata..habis basah lengan baju malam tu... i'm your little girl forever bapak..!!
bapak tak pernah pukul apa tah lagi meninggi kan suara.. bapak mendidik kami mengunakan kata-kata nasihat yang baik .. that's why bapak adalah motivator terbaikk .. and a good listener.. I Love My bapak..
untung buat siapa yang masih mempunyai ibu dan bapa.. u know why.. sebab kita masih diberi peluang untuk berbaik dengan ibu bapa kita .. pahala sangat besar bila kita jaga mereka bila tua nanti..rebutlah pahala itu ..selagi ibubapa kita masih hidup kita masih mampu mendapat keberkatan hidup melalui doa ibu dan bapa.. bak kata Ustaz Kazim Elias "Syurga dibawah tapak kaki ibu, tapi kunci syurga itu ada pada ayah" .. am I right??
sesiapa yang kematian ibu atau ayah atau kedua-duanya sekali.. jangan sedih doakan mereka .. sesungguhnya bekalan yang tak putus yang mereka dapat adalah doa daripada anak-anak mereka yang soleh dan solehah.. dan sesiapa yang telah kehilangan ibubapa beruntung juga sebenarnya kamu tak mempunyai dosa dengan mereka lagi.. kerana antara dosa-dosa besar adalah derhaka terhadap kedua ibubapa ..  Mari kita doakan mereka semoga ALLAH mengampunkan dosa-dosa mereka..

"Allahhummaghfirli dzunubi waliwalidayya warhamhumma 
kama robbayani soghiro"


SELAMAT HARI LAHIR BAPAK yg ke-50 








 

love,
azirah hashim


No comments:

Post a Comment